Välkommen till polisens kundservice!

Första dagen på konflikthanteringskursen. Den verkar najs. Mycket att läsa dock, men en del praktiskt också tydligen. Som rollspel bland annat. Kan bli kul! Jag tror att jag kommer lära mig mycket om mig själv som kan vara till nytta! Till exempel hur man hanterar inre aggressioner eller humörsvängningar så bra som möjligt. Inte för att jag är så är så aggresiv.. av mig. direkt. Bara principfast.

Som i lördags när vi var ute på Queens i Vasastan. När vi skulle gå därifrån krävde dom oss helt plötsligt på tjugo kronor var i garderobsavgift! Vad fan!? Av egen erfarenhet vet jag att man brukar betala sånt när man går IN. Och jag kan svära på att det inte satt uppe någon informerande skylt om detta. Jag kan nästan svära på att jag frågade om garderobsavgift/entrekostnad och att jag fick svaret att det var gratis. En tjuga kanske inte är så mycket att bråka om men för mig är det en principsak. Om ingen berättar för mig att det kostar innan jag hänger in min jacka då ska inte någon kunna kräva mig på cash heller. BASTA! Har polismyndigheten någon slags kundservice som skulle kunna svara på om detta är lagligt? Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: carro

på ett sätt är det bättre att man betalar när man går ut. hittar nån ens bricka kanske de inte betalar för att få ut jackan. menar...det är ju lättare om man bara hämtar ut den (som det är om man betalar innan). det är flera ställen här i gbg som är 'betala när du går ut' SOHO bla.

2010-01-20 @ 20:41:15
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: f

Men om det är så så får det gärna framkomma lite bättre, en skylt eller varför inte bara säga det när man kommer in :)

2010-01-20 @ 21:46:10
Postat av: carro

i know. de tar väl för givet att man vet =P



2010-01-21 @ 15:32:14
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Elin

Vaaaa??? På riktigt, vem fan hittade på detta... När man går har man ju antagligen gjort över med alla cash... Tank om man inte kan betala...?

2010-01-22 @ 10:38:57
URL: http://esidor.blogg.se/
Postat av: f

Jag vet elin! Crazy shit! ;P

2010-01-22 @ 13:47:30
URL: http://frideliin.blogg.se/
Postat av: numé

hehe jo det var väldigt illa av dem, du skulle visat vem som bestämde. frida vs. biffig vakt, hade slutat illa för han :D

2010-01-22 @ 19:30:34
Postat av: f

hahah ja mig bråkar man inte med, ARGH!! ;)

2010-01-23 @ 00:19:59
URL: http://frideliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0