PAELLA IN THE HOUSE


Första gången jag lagar paella ikväll! Och ändå har jag sagt att jag ska försöka mig på det ända sedan jag flyttade hem från Marbella. Det var 2006. Men bättre sent än aldrig..!

Såhär gör du:
Bryn hackad gul lök och vitlök i olivolja, häll i 3 dl rundkornigt ris (risottoris) och bryn tillsammans med löken. Häll i en halv burk krossade tomater och låt sjuda. Häll i spadet från skaldjuren och låt koka. Häll i en liter grönsaksbuljong, lite i taget, tillsammans med ett paket saffran och låt koka tills riset är klart. Blanda i en burk blandade skaldjur (räkor, kräftstjärtar och musslor), en delad och urbenad halv grillad kyckling, ärtor och hackad paprika. Pressa över lite citronsaft och servera med baguette och vitlöksaioli! YUM

Kommentarer
Postat av: mormor

har väntat länge på denna middag. puss

2010-08-29 @ 16:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0