Im stuck

Jag har fastnat. Innan jag ens börjat. Good job Frida!
Det är alltså rapporten som är problemet. Problemformuleringen lyder: "Vilka faktorer bidrar till ett projekts framgång?". Jag har valt att fördjupa mig inom projektledningen, vilket ju är ett stort begrepp så jag känner att jag måste avgränsa mig för att inte flumma till det alltför mycket.

Jag behöver tips kära vänner! Mina funderingar går runt:

→ projektledarens kommunikation med uppdragsgivare och team.
→ projektledarens ledarstil (demokratisk, bestämd, aktiverande, målinriktad, relationsinriktad m.m.).
→ projektledarens roll i gruppetableringen, mot ett "öppet klimat".

Det känns som de här grejerna mer eller mindre hänger samman. Jag kanske kan rikta in mig på ledarstilar, och glida över lite smidigt i de andra områdena?
ÅH. Palla!? 


Kommentarer
Postat av: Elin

Aa jag har funderat på Cheap Monday..får väl ta och prova ett par sådana :)

Jobbigt ämne! Kan tänka mig att det är svårt att komma igång och lätt blir lite flummigt :P Jag skulle säga att det är viktigt med en ledare som är tydlig, som bara kan fördela alla arbetsuppgifter och som följer upp så att allt blir gjort. Sjävlklart är det viktigt att alla kan komma med nya idéer, men tycker samtidigt man ska ta det med projektledaren innan man gör något av det. Så att resultatet blir bästa möjliga :)

Lycka till med skrivandet!

2009-10-21 @ 19:24:51
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0