Rapport från Stockholm mot Göteborg

Grattis Sanna 25 år!
Firades såklart i huvudstaden tillsammans med gamla resgänget. Kom fram till att det var ett helt år sedan jag såg M & J och det är ju helt oacceptabelt! Så jag höjde deras planer på en eventuell flytt till Götet till skyarna :)
En jättekul kväll med höga klackar och minnesluckor. Det är synd när gårdagen är dagen man vill komma ihåg, i stället skulle jag ha kunnat offra denna bakfulla söndag.
 
Att flytta till Göteborg kommer bli en omställning.
En stad jag knappt har varit i, förutom några enstaka Lisebergsbesök. Jag kom inte in på programmet jag sökte till, i stället hoppas jag på några enstaka kurser på universitetet. Mina närmaste kompisar kommer inte att finnas hos mig, utan flera mil ifrån mig. Och samma sak med min kära familj som jag jämt saknar allt mer när jag är borta ifrån dom. Det mesta känns ovisst och osäkert. Nytt och ovant.Till och med lite läskigt.
Men jag ser fram emot att flytta ihop med Niclas till lägenheten som vi i alla fall nu har kontrakt på i ett år, om inget annat händer. Köpa säng och bäddsoffa, kösbord och stolar. Inreda den precis som vi själva vill ha det. Och det ska bli kul att lära känna Göteborg. Jag har alltid tyckt att det verkar som en trevlig och mysig stad.
Och vad som än händer, även om jag pluggar eller jobbar eller vad jag nu kommer att ta mig för, så känns det bra att göra något annat. Ett avslutat kapitel och en ny början.

Men det bästa vore ju om alla mina bästisar kunde flytta med mig. Kan ni inte göra det, jag kommer sakna er så mycket annars!?


Kommentarer
Postat av: mormor

får vi ligga i eran nya bäddsoffa när vi kommer och hälsar på er. puss

2009-06-09 @ 20:05:58
Postat av: anna

de kommer bli guld! göteborg is so the new black ;P

o vi kommer ju vara i samma land för första gngen på jättelänge vilket ju är ett STORT plus. saknar dig socker, puss

2009-06-14 @ 11:40:11
URL: http://blabearspaj.blogg.se/
Postat av: Sanna Blender Helander

Thänks för grattet! (några veckor senare....)

ååå du kommer gilla gbg. Jag har bott här en vecka å jobbat nu å gillart riktigt mycke! De e svårt å hitta i början å måsarna är sjuuuukt stora å väldigt många men annars är de en jättemysig stad. Jag e lite lite sugen på å flytta hit måste ja erkänna (men de är ju så långt från Åre, ska fundera lite till..)

De va grymt kul att du dök upp som världens bästa överraskning i sthlm. Jag blev gladast! :)

Pusss

2009-06-23 @ 23:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0