(I love) weekend

Helgen har varit riktigt skön (och är fortfarande).
I kalendern stod det Jannick och Cynthias avskeds-beach-party i fredagsrutan. Och det var kul!



Värdarna själva, Cynthia och Jannick.
Lika flummiga, glada och goa båda två. Dom skulle ju kunna vara syskon. Om jag inte visste bättre så skulle jag trott det. Nu kommer det bli ännu tommare på jobbet utan er, men jäjä, ha det så gött i utlandet!



Livbojrockring är avancerat. Och vi har kvarterets längsta istapp utanför ytterdörren!



Dan efter festen, a.k.a. lördagen, eller om ni så önskar - igår, bestod till första delen av:

1. Äggmacka i soffan.
2. Tv-tittande i soffan.
3. McD i soffan.
4. Twix-choklad i soffan.

Senare halvan av dagen var det födelsedagsfirande på schemat, och Emma är födelsedagsbarnet (fast inte förrän på onsdag). Så det bjöds på färska räkor med hemlagad aioli, baguette, ost & kex och vindruvor. Emma korkade upp champagnen, medan jag själv valde ett mer barnvänligt alternativ - denna dagen efter förtäring av mindre barnvänliga alternativ.

Idag har mest varit chill.
Tänkte dra till Kongsberg och åka snowboard, men med plusgrader och töväder var tanken helt enkelt inte längre lika lockande i morse.
I stället har jag bara tagit det lugnt, det är ju ändå söndag! Jag och Niclas har kollat det nyaste avsnittet av The Office, sen såg vi slutet på en ailen-skräckis med systrarna Olsson, följt av drama/krigsfilmen "The Red Baron" som jag helt klart rekommenderar!
Jag och Niclas har även hunnit med att premiär-valla våra snowboardar idag, något som så klart egentligen borde ha gjorts direkt efter att vi köpte dom. Bättre sent än aldrig.
Spontantacos med tortillabröd och egengjord guacamole nu på kvällen var heller ingen dålig idé. Och nu myser vi hela gänget i soffan framför favoriten Beck.

Egentligen skulle vi ha haft inventering på övertid i helgen, men det blev inställt. Lite synd på pengarna, men det gör ändå ingenting, för jag älskar mina lediga helger!

BIG LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0