Syk = Sjuk

Jag är sjuk och hemma från jobbet.
Jag hatar att vara sjuk. Det är så jobbigt. Man orkar ju inte göra någonting. Minsta lilla ansträngning och jag måste sätta mig ner för jag är så svag i kroppen. Tur att jag aldrig får feber i alla fall, peppar peppar!

En bra sak är att vi har hittat ett hus som vi ska hyra.
Det är ett jättefint, gammalt hus i ett mysigt bostadsområde 10 min promenad ifrån centrum. Kan det bli bättre?
Vi ska hyra det av en barnfamilj som bor i Oslo men har huset som sommarhus. det blir jag, Niclas, Elin, Emma och Anne som kommer att bo tillsammans nu. Det känns lite konstigt att flytta ifrån kollektivet, man har ju precis börjat känna sig som hemma och lära känna det sammansvetsade gänget vi bor med här..

Idag är Elins första dag på Torp. Tyvärr ingen bra start för henne då bilen strejkade i en backe och hon fick ringa bemanningsföretaget och tigga skjuts till jobbet. Emma och Anne är på möte med Adecco nu, och jag tycker hemskt synd om mig själv som är hemma själv och är sjuk. Stackars mig. Snörvel.

Kommentarer
Postat av: mormor

du skall vara rädd om dig finns bara en frida. hoppas ni kommer att trivas i huset du får väl höra av dig om det är något som saknas. puss och kram och krya på dig.

2008-09-09 @ 19:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0