Sweden!

Jag är i Stockholm! Förskyld och äcklig med fetaste packningen, men hemma! Allting är så annorlunda. Nu får man slänga toapappret direkt ner i toan, och var sitter å, ä och ö på tangentbordet nu igen? Sluta tänka på engelska och inse att nu förstår alla runtomring vad jag säger igen. Man får ju skämmas! Luften är frisk och det luktar som.. jag vet inte, men det luktar till och med annorlunda. Fräscht liksom, det ligger ju inga sopor på gatorna längre!
Och jag ska äta ihjäl mig på knäckebröd, makrill och havregryngröt. Shoppa på H&M och Topshop och handla mat på ICA. Jag har nog ändå längtat hem i alla fall lite grann..

I morgon kommer kära papi och hämtar mig och mitt bagage, så bär det iväg hem till lilla hålan igen. Träffa min älskade mamma. Och brollan som tar studenten. Och mormor & morfar och farfar. Och Hjerpen och Rispolin och Mekus och Mike och Moro och Toren. Och redan idag får jag träffa min babe igen, gaash I've missed you. Och igår möttes vi upp av goa Emma och Sannilajnen på Arlanda. Och vi åt jordgubbstårta och det visades fotoalbum och Bangkokinköp. I morse vaknade vi klockan sex och kunde inte somna om. Laddade hem Håkans nya album och Desperate Housewifes, man har mycket att ta igen! Elin organiserar och installerar sig i lägenheten. Sen ska jag äntligen klippa och färga håret. Kanske äta sushi på Globen City.

God, it's good to be back!

Kommentarer
Postat av: mormor

vilket kramkalas det ska bli, puss

2008-05-30 @ 21:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0