Dykcertifikat!

Yes, i morgon bar det ivag till Koh Tao, dar har vi bokat upp oss pa en dykningskurs. Den tar 4-5 dagar och nar man klarat allt har man ett fullstandigt dykcertifikat! Men jag maste gora ett provdyk forst for att kolla om jag kommer kunna dyka. Jag ar lite forskyld, men det borjar ga over. Och jag brukar fa sa ont i oronen nar jag flyger och sant. Men jag hoppas det gar bra, da kan vi dyka helt pa egen hand senare under resan i tex Malaysia och Vietnam och sa. Det vore ju grymt. Jag alskar ju att snorkla, och dykning borde ju vara annu haftigare!

Tatueringen har typ lakt helt och hallet nu, bambutatuering is the shit. Inga problem att bada eller sola med! Fast det har varit lite daligt vader dom senaste dagarna, regnat hela tiden och ingen sol.. Men idag har det varit jattefint sa vi hyrde moppar igen och drog ivag pa utflykt! Vi hittade vattenfall, varsta jobbiga klattringen i typ djungelskog for att komma fram till det, men det var latt vart det. Tyvarr var det lagvatten sa det var inte sa maktigt som det skulle varit annars. Men vi fortsatte vandringen ytterliggare uppat pa berget och kom till ett mindre vattenfall dar vi hoppade i och badade. Sa fortsatte en bit till och kom till en utkiksplats med utsikt over hela on typ. Vackert.
Men sen var jag sa trott i benen sa jag typ darrade sa vi tog mopparna och akte tlll en superfin strand, det gick en liten sandslinga fran stranden over till en o som man alltsa kunde ga over till. Dar badade vi ett tag och sen drog vi till en skon matmarknad och kakade lunch som bestod av grillad fisk, pad thai, kycklinggrillspett, rakgrillspett, majskolvar, ris och currykycklinggryta, varrullar och grillad blackfisk. Grymt.

Bilder finns pa resdagboken.se - frideliin. Och pa fejsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0