Frida Jävla Persson

Ibland är jag den dummaste människan på jorden. Ibland bara hatar jag mig själv så sjukt mycket! Jag har gjort den mest idiotiska grejen...

Det var en gång den 8:e augusti. Den dagen köpte jag en bil. Och jag fick veta att om man är bilägare måste man skaffa trafikförsäkring, enligt lag. Om man inte gör det får man böta. Så jag gick då in på ett föräkringsbolags hemsida för att skaffa trafikförsäkring. Var ganska säker på att registreringsnumret jag angav var korrekt och klickade OK och sen var det klart! Toksmidigt! Och allt var frid och fröjd tills i förrgår då min kära far ringde och berättade att jag hade försäkrat fel bil. Jag hade försäkrat fel bil. En Saab 900. Jag har en rostig Nissan Sunny från -89. Och böterna låg på cirka 2 laxar.
Vid just det ögonblicket när jag insåg mitt misstag skulle jag inte ha tvekat att tatuera "Frida Persson = höjden av dumhet" i pannan.

Men genom att mixa mina goda egenskaper (sådana finns också) med en stor gnutta tur lyckades jag få försäkringsbolaget att bortse från min idioti, och böterna drogs tillbaka. Det krävdes dock två samtal till kundservice.

Första ronden var ett stenhårt nej; har du klantat dig är det ditt eget fel, dumhuvud.
Andra samtalet var mer: äsh, va klantigt.. Du, jag fixar det ska du se tjejen..


Att ringa kundservice är lite grann som att spela rysk roulette.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0