Vietnam!

Ho Chi Minh City, Vietnam.

Lamnat Kambodja, det ar lite trist. Jag gillade verkligen det landet. Men hittills ar Vietnam ocksa grymt. Ho Chi Minh City, eller foredetta Saigon, ar verkligen tillbaka till storstaderna igen. Trafiken ar enorm, inte sa manga bilar men daremot miljontals moppar. Tank om alla som korde moppe skulle kora bil, da skulle det vara kaoskaoskaos. Nu ar det bara kaos.

Idag har vi varit pa War Remnant Museum och fatt se stridsvagnar, stridsflygplan och en helikopter och massvis av bilder ifran Vietnamkriget. Om jag ska vara arlig sa kan jag inte sa mycket om kriget, men nu har jag fatt lara mig lite grann i alla fall. Tillrackligt for att veta att jag avskyr USA och deras storhetsvansinne.

I morgon har vi bokat en dagstur till de underjordiska tunnlarna som befolkningen flydde genom under kriget. De stracker sig fran lite utanfor staden anda till Phnom Penh, Kambodjas huvudstad. Det ar ca 20 mil langa tunnlar. De hade tydligen till och med en slags by under jorden. Men nar tunnlarna upptacktes sa bombades allting sonder, men lite grann ar ateruppbyggt och det ska bli intressant att se. Tunnlarna ar tydligen valdigt tranga och "byggda for sma personer". Cellskrack? Det visar sig i morgon..

I overmorgon aker vi vidare till en kuststad som heter Mui Ne. Kand for sina sanddynor, och ska vara valdigt vackert. Sen aker vi kusten upp till Hanoi, vi gor sakert ett till stopp pa vagen annars far vi aka non stopp i typ nat dygn. Fran Hanoi ar planen att aka vidare till Hong Kong genom China. Jag ar laddad!
Vi har bara lite mer an en manad kvar av resan, sa det borjar bli dags for lite planering. Inte varan starka sida kanske. Efter Hong Kong har vi kvar Laos och garna Chang Mai och Koh Chang i Thailand innan vi aker tillbaka till Bangkok. No worries.

Grattis mami, 45 ar idag!! Inte illa pinkat morsan! Puss och kram, saknar roven av mig efter dig!  Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0