Nyarsaftonar i Sihanouk Ville

Antligen lite strand efter alla stader vi varit i pa sista tiden. Sihanouk Ville ligger pa Kambojas vastkust, riktigt schysst stalle. Och vi har lyckats pricka in deras nyarsfirande har ocksa. Det pagar i tre dagar och da har man vattenkrig och sa kastas det babypuder pa varandra. Idag har vi haft vattenkrig med nagra ungar som stod pa andra sidan gatan. Och sa lange som det inte kom nagon stackare pa moppe emellan sa var vi inte pa samma lag. Finns det nagot roligare an vattenkrig?

Tyvarr missade jag hela gardagens firande, for jag har haft nagon konstig magbakterie eller nat sant. Vi har ju samlats hela ganget igen: jag, Elin, Caisa, Niclas, Fredrik och John (Sanna och Magda ar i Australien), sa medan hela ganget var ute pa boozecruise hela dagen igar sa lag jag hemma i sangen och kollade pa cartoon network. Men idag mar jag bra och kan ata normalt igen. Och i morgon ska vi hoppa pa en buss till Vietnam, Ho Chi Minh (foredetta Saigon), sa jag hoppas verkligen att jag inte blir dalig igen. Bussen tar namligen 12 timmar, kul att fa bajsattack da? Nej.

Idag fyller mormor 70 ar!! Grattis grattis grattis!! Och va kul det var att fa ett mess fran dig ocksa i forrgar nar ni hade familjemiddag, jag skickade tillbaka men vet inte om det kom fram??

Idag har jag atit pasta med tomatsas, ganska exotiskt i de har landerna. Jag ar bara sa glad att jag kan ata igen utan att ma skit!! Hurra! (peppar peppar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0