Bira bira bira - bajs bajs bajs!

Supernajs väder. Solen skiner och jag inbillar mig att sommaren fortfarande finns kvar utanför fönstren. Altandörren står öppen och frisk luft fläktar in i vardagsrummet.

Ett kapitel till och ett blogginlägg senare ska vi promenera ner mot centrum. Stegen styr ner mot hamnen, där ligger nämligen banken. Där har vi snakket med en kämpehygglig kille som grejar norska konton och internetbank åt oss. Det är grejt och flott och koschlig!

Norska är ett ballt språk.

Likningskontor = Skattekontor
Dyremat = Djurmat
Akkurat = vet inte, men dom använder det jämt och ständigt
Bärs = Bajs (fniss!)

Kommentarer
Postat av: Malin


Akkuratt / nettopp = Precis.
Har själv varit bosatt och jobbat häcken av mig I Norge i ett år. Kom hem till Sverige igen i Juni. Så snackar det norksa språket flytande nu så har du nå funderingar på nått du inte fattar så är det bara att höra av sig ;P
Men jag håller med. Norska är helt härligt språk :) Och ett sjukt vackert och härligt land. Lycka till! :)

2007-09-27 @ 12:58:24
URL: http://rajala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0