Bilhaveri och anställning!

Onsdag. Vad nytt? Jo, i måndags var jag och jobbade några timmar på en textiltryckfabrik. Det sög pung. Det jag gjorde var att stå i slutet av ett rullband och vek ihop färdigtryckta t-shirts och packa dom i kartonger. Jag skulle vika dom tio åt gången, så med andra ord gick jobbet ut på att stå och räkna till tio hela dagen. Fy fan. För att fördriva tiden räknade jag på olika språk. Jag gick igenom svenska, norska, engelska, spanska, franska och till och med rövarspråket. Inte det roligaste jag gjort i mitt liv direkt. Det enda positiva var att vi blev klara fortare än beräknat och jag fick därför sluta tidigare! Så Elin kom och hämtade upp mig i lillfjärten, så drog vi ner på stan för att träffa två tjejer, Sanna & Magda, som vi lärt känna. Mitt i centrum pajjade bilen, vår vanliga tur.

image265image266

Vi gjorde väl det bästa av situationen och roade oss med att imitera Mia & Klara. Sen fick vi butta bilen runt hörnet och ställa den där. Vi gjorde vår vanliga runda på bemaningsföretagens kontor, vilket resulterade i att Sanna fick jobb veckan ut i ett café på flygplatsen. Så fick vi promenera hem. Och på vägen hem går man över en bro som man ser rätt igenom ner på bilvägen. Huha, det är läskigt!





Igår promenerade jag, Elin & Magda ner mot stan på väg till en intervju på callcentret Unicall. Vi ska börja på måndag och vi kommer få sitta på Tele2. Inga kommentarer.
Vi hann även med ett besök på Gina också.

Ikväll är det hiphop-kväll på Café Promenaden. Har ingen aning om vad det är för artister som ska spela, men det kan nog bli roligt. Kul att göra nåt annat ibland än att bara sitta hemma framför tv:n, även fast vi missar heroes.. =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0