Phuket - Patong

Nu har vi varit nagra dagar i Phuket, hamnade i staden Patong. Jag gillar verkligen det har stallet, Phukets nightlife stalle typ. Helt okej strand, mycket shopping, marknad och stor bargata med billig ol! :D
Vi har legat pa stranden, lyxat till det med solstolar och varrullar. Hela tiden kommer det forbi strandforsaljare som verkligen har allt. Idag kom det forbi en som ville salja ett bord till oss. Vi tackade artigt nej.

patong beach

Vi har haft riktigt tur med hotellrum har, har fatt ett fint dubbelrum med egen toa och dusch, till och med kylskap! Rummet skulle egentligen kosta 800 baht per natt meen vi lyckades pruta ner det till 400. Kalasbra! Agaren ar supertrevlig, i forrgar larde vi honom finns i sjon.
Bargatan har vi testat pa ocksa, ett superstalle dar olen kostar 50 baht styck (10 kr) och en reaggebar som var helschysst! Dar traffade vi en thailansk reaggekille som heter new, han larde emma att spela nat australienskt instrument och han fixade tva dreads pa mig. den natten kom vi hem halv sju pa morgonen och sov till 16 dan efter...

emmas orkesterdreads
Emma med vad det nu heter-instrumentet. Och jag och New som kirrar dreads.

galleriet
New hade ett konstgalleri som man skymtar i bakgrunden.

ganget
Och ganget ar samlat igen

och i morgon drar vi med bat over till Phi Phi Islands. Har hort att det ar ganska dyrt att leva dar, sa det blir nog bara for nagra dagar. Kanske batluffar runt till de mindre oarna. Sen tillbaka till fastlandet, Krabi. Vidare over till ostra sidan till Sura Thani (eller hur det nu stavas) och darifran over till oarna Kho Phangan, Kho Samui och en till mindre o. Sa ser vagen ut. Efter det blir det antagligen Malaysia.

Sista natten ikvall, sa nu ska jag hem och ladda mig for bargatan!

(Saknar dig jattemycket Lars!!)


Kommentarer
Postat av: elin

Härligt. :) Festa ordentligt ikväll nu :)

2007-03-21 @ 13:47:27
Postat av: mormor

jag kan nog inte hålla med Elin, men du vet vad du gör, var rädd om dig och ha det så roligt. önskar att vi hade värmen här inte allt men något lite. puss från oss,

2007-03-21 @ 19:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0