Valentine's Day

Alla hjärtans dag   ♥

För några år sedan när jag jobbade på Kurirens ungdomsredaktion Graffiti, skrev jag ett reportage om just den här dagen. Ganska intressant kommer jag ihåg. Jag fick reda på varför högtiden fick en plats i kalendern, historien bakom kärlekens dag. Dock kommer jag inte ihåg något av det, men ändå.
Alla hjärtans dag är en aning överskattad enligt mig. En dag som denna tjänar handelsbolagen stålar. Jag bryr mig inte om presenter, på alla hjärtans dag känns det till och med lite fel. Det som räknas tycker jag är att man (om man har möjlighet) spenderar lite extra tid med varandra, kanske hittar på något speciellt tillsammans i stället. Grejer som att gå ut och käka eller hyra en mysig rulle värderar jag högre.
Puss och kram till mina nära och kära!

baby

Kommentarer
Postat av: mormor

du har rätt tänk om hela fam varit här och ätit middag, men nu fick morfar smaka pä min goda middag, (tyckte han) en sen puss och kram på alla hjärtans dag.

2007-02-16 @ 16:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0