Langkawi is the shit

Har for tredje gangen nu (och sista). Vi planerar att fira Lauras fodelsedag har i morgon och sen aka vidare till Thailand. Kho Phangan hagrar, och vi kommer antagligen hinna med Full moon partyt i borjan av maj. Sen blir det vidare till Bangkok for shopping innan hemresan. Vi hinner inte med Chang Mai i norr tyvarr, men det far bli nasta resa! :)

Perhentian var grejt! Klarare vatten har jag aldrig sett i hela mitt liv, forutom i swimming poolar! Vi akte ut pa en snorklingstur, forst till supervackra koraller med sa fina farger och de var gigantiska alltsa! Sen snorklade vi med sea turtles som var minst en och en halv meter stora, det ar bland det haftigaste jag gjort i hela mitt liv! En kille som heter Mattias som vi reste dit med, han simmade fram till en av skoldpaddorna och klappade den pa skalet nar den simmade upp till ytan.. Sen skulle vi vidare och snorkla med sma hajar (ofarliga saklart) men det var sa mycket brannmaneter dar sa vi dog till ett annat stalle med helt sjukt mycket fiskar i regnbagens alla farger. Far se om det kanske blir lite snorkling pa Kho Tao som ligger precis vid Kho Phangan.
Perhentian var en liten o, sa vi gick pa trecking pa egen hand runt den. Det tog ungefar fyra timmar, men da stannade vi till pa nagra sma strander langs vagen. Men vi fick verkligen ga i djungeln runt on, jag sag en snorgron orm, lite laskigt. Sa sag vi typ fem stycken stora varaner ocksa, de gick precis framfor oss pa stigen! Sen nar vi kom tillbaka till Long beach dar vi bodde sa kakade vi lite och sa gick jag i vag sjalv for jag skulle pa toa. Och jag klampade nastan pa en en och en halv meter lang varan!! Jag sag den verkligen inte och den vaste till precis nar jag gick forbi den, jag blev sa radd att jag trodde jag skulle do, skrek i typ 10 minuter sa alla pa hela stranden kom dit och undrade vad det var som hande. Tyvarr har jag tappat bort min kamera sa jag har inga kort pa den.. Men de andra tjejerna har nog det, sa ni far se den nar jag kommer hem. Har nog aldrig varit sa radd i hela mitt liv!

Nu ska vi snart till Reggea bar sa nu hinner jag inte skriva nat mer!
PUSS

Kommentarer
Postat av: mormor

varaner åt dom i serien robinsson. du har verkligen varit med om mycket. skönt att du kommer hem snart. puss och kram från oss.

2007-04-23 @ 21:48:46
Postat av: niclas på donkan

oh fan jobbigt med en varan de är ju köttätare men när du skrek och de kom vad vad hände då med varanen och sa de inget lr att den är farlig lr ofarlig för människor

2007-04-30 @ 22:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0