Som vanligt igen, fast utan min Emma.

Och skönt att komma hem var det! När vi öppnade dörren till huset sâ luktade det till och med hemma =) Och sâ kul att komma tillbaka hem till Quira! Skithunden :D Hon sprang runt, helgalen, och skulle leka med alla pâ samma gâng! Och vid det här laget har bâda barnen hunnit börja skolan ocksâ. Sâ nu är det back till de gamla rutinerna igen, och det är helskönt. Är ledig pâ dagarna, hämtar Paula kl 15. Och jag har faktiskt tagit det där med träningen pâ allvar. Har bestämt mig för att powerwalka varje vardag. Men jag hämtar ju Lola tisdagar och fredagar sâ hon förstör min plan lite grann, höhö :P Men de dagarna fâr jag vál gâ ut efter jag har hämtat henne, eller kanske âka till strandpromenaden. Annars gâr jag lângpromenaden med Quira strax efter att barnen har âkt till skolan varje morgon. Jag är bäst! :D

Luis har börjat ny skola, en engelsk. Sâ han har varit väldigt nervös, det är nog ocksâ därför han har varit sâ jobbig. Nu är han mer lugn och schysst. Igâr bakade vi sockerkaka, och vi hjälptes ât med läxorna precis som förut. Och det verkar gâ bra för honom i skolan. Bra det.
Paula började nâgra dagar senare än Luis. Sâ hon har hunnit träffa sina kompisar lite grann ocksâ.

Mamma Eli och pappa Luis hâller pâ att sluta röka. Första dagen i bilen pâ väg hem frân Castellón. Sâ nu har de köpt ny tv, en 50-tum, till vardagsrummet. Den som de hade förut, en 42-tum, har de flyttat in i deras sovrum. Sâ har de tittat pâ ny bil till Eli, en Range Rover. De har även rensat hela Paulas rum pâ en massa skit. Abstinens kallas det. Luis har en plastcigg som han gâr med i mungipan för jämnan :)

Annars var de ute i fredags. Jag var hos Lotta o Cissi i lördags kväll och kollade pâ film. Det var längesen jag tjöt sâ mycket till en film. Den var jättebra, Ladder 49. Cissi gick ut med Martin, men jag och Lotta degade ner oss i sofforna :) Däremot jobbade Lotta hela söndagen, min lediga dag. Och Cissi var säkert med Martin. Sâ jag käkade lunch hemma, sen drog jag ner till Corte Inglés och köpte kollegeblock (som brevpapper och till skolan) och mörk choklad. Sâ hittade jag OATLY havremjölk, sâ jag köpte 2 liter :)
Sen drog jag vidare till strandpromenaden och tog tag i träningen. Gick nâgra snabba rundor, sen slängde jag mig i havet! Senare käkade jag den vanliga kyckling & avokado-salladen pâ en av stammisrestaurangerna. Där satt jag och skrev brev hem till familjen och till Bettan! Synd att inte ha Emma kvar här, hon är ju bara för härlig!
Igâr träffade jag i alla fall Cissi o Lotta igen. De hâller pâ att mâla om hela deras lägenhet sâ jag hjälpte till. Och idag tänkte jag att jag skulle ta mig ner till skolan i San Pedro för att kolla upp kurser, men jag har ju slösat bort tiden framför datorn. Borde köpa nât litet till Cissi ocksâ, hon fyller âr imorgon! 23, gamla kärringen ;D haha. Men det blir nog ingen utgâng för hennes mamma kommer dit idag och ska stanna i 2 veckor!

> Elin jag saknar dig hur mycket som helst! Och hâll mig uppdaterat ;D Lova!


Kommentarer
Postat av: annie

Tur att du har dt bra Frida , vi alla här saknar dej så o hoppas att du snart e hemma igen :) skulle egentligen till spanien (mallorca) nu i sept , men dt blev (vet inte varför) inget , ja skulle åka me min faster Pirjo som ja va iväg till Grekland me för tre år sen , men hon glömde väl lr nåt sånt :/ jaja , ha dt bäst ! puss från låssaskusin annie :)

2006-09-09 @ 21:04:28
Postat av: Emmisen

SAKNAR DIG FRIDA!!!

2006-09-19 @ 16:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0