www.selmaspa.se

LYX!   - Det är det bästa ordet att beskriva helgen med.


WOW är ett annat bra. Jag och my love L tillbringade helgen på Selma Lagerlöfs Spa i Sunne, och my gåsh, det var lyxigt i bött! Dit tycker jag alla ska åka.

Finaste dubbelrummet jag sett. Hela anläggningen var suverän. Önskar jag hade foton men digikameran dog såklart. NO BATTERIES - fåcking jevela bajjkamera!? Vi bodde i vilket fall på entré-våningen och hade därmed nära till allt. Fitnessavdelning fanns en trappa ner med gym, träningslokal för olika aktiviteter, inomhuspool, utomhuspool och två bubbelpooler. Omklädningsrummet var fantastiskt inrett med bland annat ångbastu, vanlig bastu och till och med en liten avsvalkningspool! På samma plan fanns även en kuravdelning. Där var vi på en 50 minuter lång varm olivoljemassage, och DET var lyxigt värre. Det var inte bara olivoljan som var uppvärmd, utan även massagestolen värmde - typ som golvvärme fast i stol  =P
Det fanns också en salong för andra typer av behandlingar, men nån måtta på lyxet får det va!

Entré-våningen var en öppen våning med reception, bar och relaxplace där golvet var av glas. Där kunde man se ner till fitnessvåningen, det var skithäftigt även fast jag är så höjdrädd att jag smög mig fram på tå när jag skulle ta mig fram till relaxfåtöljerna som var i liggande modell. I dom kunde man ligga och titta ner över poolerna, för där emellan var det nämligen glasväggar. På övervåningen låg restaurangen. Kan inte säga annat än att jag tyckte det var världens bästa mat och världens bästa service.

När vi inte låg i bubbelpoolen eller åtnjöt någon av restaurangens spa middagar så hann vi med att prova på meditation, och jag hängde med på ett pass i afrikansk dans - medan L testade vad gymmet gick för.

Love
My love vid vår franska balkong.

Kommentarer
Postat av: mormor

Vad roligt att helgen blev lyckad. Tänk om jag finge gubben med mig på en sån mysig helg. Det är väl lite typisk dej, att kameran inte fungerade, eller hus, tjejen. Vi syns snart måste kramas riktigt innan du far, snyft, snyft. Hälsn mormor, morfar hälsar.

2006-05-17 @ 20:41:51
Postat av: Annna

Hejjje, fan va lyx jag blir avis. Jag far minnsan ingen javla massage me olivolja....kanske ska foresla att dom infor de pa salamanca? hhihi typ jag vill ha lite sangria o massage tack...hihi

2006-05-25 @ 11:16:48
URL: http://blabearspaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0