What a morning!

UH! Vilken morgon. För jävlig rent ut sagt! Jag gick upp, första morgonen utan Nettan. Förberedde smörgâsar som vanligt, och började att pressa apelsinjuice. Vi brukar väcka barnen fem i âtta, och detta skulle jag gâ och göra i morse ocksâ. Men dâ var mamma Elisabeth redan uppe och var pâ ett jävla skithumör.

"Du mâste väcka barnen tidigare annars hinner vi aldrig i tid... FRIDA! Varför har du inte lagt fram barnens kläder!? Frida, de här tröjorna mâste märkas om! VA!? Vet du inte vilka kläder barnen ska ha pâ sig!?" ...och sâ vidare.

Senare sa Nettan att hon kan ha sâna här mornar ibland. Men jag fattar det inte, för det är sâ onödigt att stressa upp sig. Det är ju precis samma rutin varje morgon!? Aja, sâ imorgon fâr jag väl väcka dem lite tidigare helt enkelt. Men när jag frâgade Nettan om barnens kläder sâ sa hon att hon aldrig brukade lägga fram dem. Det brukar dom tydligen alltid fixa själva. Dom har nämligen speciella skolkostymer, och gympakläder osv. Sâ dâ tycker jag att det är onödigt att börja serva dem nu, när de redan har fixat det själva. Fy fan vilken morgon.

Annars har dan flytit fram helt ok. Jag släppte av Nettan vid busstationen i San Pedro, hon ska âka till Tarifa och söka jobb där idag och imorgon. Sen hämtade jag upp städerskan Lola, gjorde havregrynsgröt till frukost och under förmiddagen har jag tagit tag i tvätten och strykningen.

Elisabeth ska ge mig numret till en familj som har en svensk AuPair, hon kom hit för ungefär en och en halv mânad sen. Hoppas att hon är schysst. Det vore skönt att ha nâgon att snacka lite med som är i samma situation, det är faktiskt inte det lättaste att âka iväg själv sâhär och lämna allt och alla. Nej, nu ska jag göra i ordning lite käk och sedan ringa Elisabeth om numret sâ fâr vi se om jag fâr tag pâ henne.

Puss

Kommentarer
Postat av: leena

du är tuff frida :)
alla har dåliga dar.. men som sagt de ska inte gå ut över dig. du har ju inte vart där så länge.. :)
stå på dig!
tänker på dej!!
pusss o klem här från norge ;P

2006-05-30 @ 16:17:14
Postat av: anne

tänkte bara säga hej, så HEJ :D du verkar ha det bra där nere! bortsett från den där morgonen. hur är vädret?

2006-05-31 @ 00:00:12
Postat av: mormor

hej, hon testar nog dig, hoppas vi. Men hur är det med ditt morgonhumör???? Men låt dom inte hunsa med dig, stå på dig. pu o kr från mor o morf. här är vädret kass.

2006-05-31 @ 11:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0