Jag är nervös.

Det är två veckor kvar tills jag lämnar Sverige. Jag börjar redan få resfeber. Hjälp!
Jag har i alla fall hämtat ut mitt pass och fått EU-kortet som är min sjukförsäkring de närmaste månaderna. Mitt största problem just nu är hur fan jag ska få plats med min garderob i en och en halv resväska!? Jag skulle behöva minst fyra för all packning jag vill ha med mig. Kanske några sådana här?

Resväske-set

För mitt eget bästa har jag anlitat min kära mor för hjälp med packningen. Antagligen kommer jag bli tvungen att stryka hälften av min sju-jedrarns-packlista. Damn =T

Och inte får jag ta ut någon semester nu innan jag slutar heller. Skittaskigt. Men jag hade faktiskt inte väntat mig något annat av denna arbetsplats. Fredagen den 19:e maj slutar jag i alla fall, och redan dagen efter går tåget till Stockholm. Där ska jag hänga med E dagarna innan jag åker. Sen alldeles för tidigt på måndagsmorgonen går flyget till Malaga. Snabba ryck.
Men hela den kommande helgen har jag reserverat upp för pojkvännen, inte mer än rätt då jag åker ifrån honom i ett halvår. Vi har bokat rum på Selma Lagerlöfs Spa i Sunne. Det kan vi allt unna oss,  då vi också passar på att fira 2 år på samma gång! Love ♥

Och nu har äntligen en del av den resterande beställningen hos H&M levererats till min dörr. Ett superfräscht rödrutigt linne och ett par svarta espadrillos. Nu väntar jag bara på ett par gröna capribyxor, hoppas verkligen de hinner komma innan jag åker. Annars får sötismommi skicka dem i paket till mig. För övrigt har jag bestämt mig för att köpa med minst ett kilo av såna där rosablåa sura godisflaskor och ta med mig. Undra om det finns makrill i Spanien? Och så funderar jag på att köpa en filmkamera, det vore jättekul att kunna skicka hem videohälsningar till mina nära och kära samtidigt som det skulle vara jätteroligt att dokumentera vistelsen på film. E har lovat mig att jag kan få redigera hos henne när jag kommer hem! Perfekt!

Denna helg jobbas det mest hela tiden. Men det är FF hos L så jag bor där! Jättemysigt och vi kanske ska iväg och grilla ikväll med J och hans tjej och några andra av hans killpolare som jag inte har en aning om vilka de är. Om det blir av så har jag grillat tre dagar i rad. I förrgår majskolv och kycklingkorv, igår blev det laxkotletter och idag tror jag det får bli kycklingfiléer. Eller ska jag våga mig på sojakorv?

Sojakorv      Grilla!
Är detta bra grejer?                                                                                      Kött ä inte gött! ;P  

Kommentarer
Postat av: Elinve

Frida du vet att jag inte har mer än två händer, vilket du inte heller har. Så tänk på packningen, max fyra väskoralltså :P

2006-05-08 @ 11:57:39
Postat av: Annajavel

Heeej honey!
Jag anlitade med mor... eller snarare hon anlitade sig sjalv till min packning. De ar astrist allt rycker ju! Packlistan at helvete du vet! ;P
Men fy fasen va kul att du antligen ska komma ivag da kan vi skriva brev och skicka sms.... venne hur mkt de kostar o ringa fast man kan iofs prova sa marks du ju! hihihihi! du far skaffa ett spanskt nr.
Och vem vet jag kanske kommer till dig och pluggar spanska i host om allt annat skiter sig?! puss alsk

2006-05-09 @ 11:09:01
URL: http://blabearspaj.blogg.se
Postat av: mormor

hej frideliin

2006-05-09 @ 12:46:55
Postat av: Kristina

Hej!
Nu har jag äntligen hittat din blogg, kommer att hålla mig uppdaterad när du är i Spanien! Fy vad skönt för dig! Värme och nya utmaningar! Tänker på dig! *bara en vecka kvar!*

Kramar Krisod

2006-05-15 @ 15:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0