Framme i Marbella!

Uh, det är bara för mycket som jag skulle vilja berätta, jag kan inte ta allt pa en gang. Jag har tagit nágra bilder pá mitt rum som jag tänkte lägga upp nágon gáng. Ska ta fler pá huset som är jättefint och sá självklart pá famlijen. Föräldrarna verkar helgoa, barnen likasá. Jag pratat mycket engelska med dem dá pojken Luis ska börja i engelsk skola till hösten. Tjejen Paula ska börja nästa höst tror jag. Sá det blir inte sá mycket spanska mer än med städerskan Lola. Men barnen pratar en hel del spanska med varandra sá klart.

Resan var kaos! Haha, resväskan hade jag lást in pá centralen över helgen i sthlm för att slippa släpa pá den. När det var dags för att hämta ut den var det stängt. Skulle öppna om en och en halv timme, och dá skulle bussen till arlande gátt för länge sedan. Till slut fick vi iaf tag pá tvá vakter som var supersnälla och öppnade för oss.

Flyget var en timme sent, och en gammal aupair som heter Nettan stod och väntade pá mig vid flygplatsen. Hon har varit här nu i väntan pá att jag ska komma. Sá nu stannar hon kvar till och med nágra dagar in i juni. Sen fár jag klara mig själv! Det ska nog gá bra, men om sanningen ska fram sà är jag lite orolig för körningen. De här spanska vägarna gár överallt och jag fattar ingenting. Men det är väldigt mánga rondeller ist för korsningar och det är jag tacksam för! =)

När jag kom fram igár träffade jag först föräldrarna när de kom hem pá siesta. Dá käkade vi grillad kyckling med sallad. De använder väldigt mycket olivolja och grovsalt till allt. Senare pá kvällen át vi ris och tomatsás à la pappa Luis. Även riset var gjort med olivolja, och vitlök. Jättegott!

Jag packade upp allt och hann ta en minisiesta pá ca tjugo min, sen väcktes jag av Nettan för dá skulle barnen hämtas pá skolan. Och det ville jag inte missa. Vi pratade engelska med varandra hela eftermiddagen och hittills kommer vi bra överens. Lille Luis har tvá privatlärare, en som hjälper honom med engelska och en som hjälper till med de övriga läxorna han har. Paula hade matteläxa och sprákläxa att göra. Sen gick vi ut tillsammans pá en promenad, det är ett väldigt bergigt omrâde sâ det är mycket upp och nerförsbackar överallt. Alla runtomkring har hundar och vâr granne har en âsna! Jag tycker synd om den, jag fattar inte vad de har den till!? Den bara stâr där och ibland tycker jag att det lâter som om den grâter... En annan granne har en tupp har jag lagt märke till. =P

Efter promenaden och kvällsmaten igâr sâ gick jag och lade mig, jag var jättetrött efter resan dâ jag och E varit tvugna att gâ upp halv tre pâ natten. Det blev bara ca tvâ timmars sömn. Men jag lyckades sova lite pâ planet ocksâ. I morse gick jag upp halv âtta för att hjälpa Nettan med frulle. Det som gäller är färskpressad apelsinjuice som vi gör själva och sâ gör vi iordning tvâ mackor till barnen som de har med sig till skolan, de äter frukost där. Sen skjutsar mamma Elisabeth dem till skolan. Jag och Nettan âkte och hämtade städerskan Lola i San Pedro och sen käkade vi frukost utomhus. De har egen pool och även en liten badmintonplan ute pâ gârden! Nu har vi häng tvätt och nu stâr Nettan och stryker.

Jag saknar er allihop, igârkväll undrade jag hur jag ska stâ ut utan min familj och min älskling!? Men sen tänkte jag att jag fâr ta en dag i taget och sen somnade jag och sov hela natten till klockan ringde imorse.  

Kommentarer
Postat av: elin : D

Åh, kul o läsa om att allt gått bra. dom är snälla emot dig nu va? :D men var flyget försenad, fick du väntai flyget då lr!?? jag är jätte sjuk nu, är hemma från jobbet idag, :L näsan är igentäppt, ont i halsen och huvudverk. suck. puss

2006-05-23 @ 14:18:49
Postat av: mormor

skönt att du är framme och att det gått någotlunda för dig. kör försiktigt i trafiken. puss o kram från m o m.

2006-05-23 @ 15:15:53
Postat av: Ullis Gullis

Hej gumman!!! Kul att du är framme och att det verkar OK =0). Vi saknar dig här på jobbet och hoppas att du kommer tillbaka sen och inte stannar o jobbar som mäklare eller nåt annat flott. Antar att vädret är mkt bättre än stormiga, regniga Svedala. Nehej jobbet kallar... Pyss o kjam Ulle Gulle

2006-05-24 @ 20:43:12
Postat av: leena

heei vännen!! wooaaa! skönt att du kom fram o så o att allt ordanade sig med väskan!
tror du kommer klara dej kalas bra där borta och vet du vi här hemma glömmer dej inte :)
miss you!!! puss o klem ;P

2006-05-30 @ 16:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0