Bilder pâ huset!


tomtentomten
Trädgârden med uteplats och längst bort poolen.     Poolen och uteplatsen pâ nämre hâll.

Quirauteplatsen
Familjens hund Quira.                                                      Uteplatsen, här äter jag jämt frukost efter barnen âkt.

mitt rummin säng
Mitt rum: skrivbord, garderob, vâningssäng, en liten fâtölj och en till garderob fast med lâdor (kommer inte ihâg vad en sân heter..)












toaMin egen toalett med hanfat och stor spegel. Egen toa och dusch! Perfekt!

Nu har jag varit här i fyra dagar. Nu har jag lärt känna famlijen lite bättre. Främst barnen. Igâr var Paula hemma frân skolan, sâ vi âkte iväg till en marknad i San Pedro. Det är alltid marknad där pâ torsdagar. Och varje lördag är det marknad i en annan del av staden som heter Puerto Banús. Jag och Nettan köpte en varsin strandhandduk, och jag köpte en pâse bananchips medan Paula valde cashewnötter och Nettan valde godis! Sen hittade jag en liten minipresent till L. (Jag har inte glömt din födelsedag älskling!)

Lille Luis har bränt en skiva till mig, sâ söt! :D En blandskiva med jättebra lâtar! Den kommer jag spela jämt när jag stâr och stryker, eller i bilen, eller när jag lagar mat... Igâr fyllde mamma Elisabeth 46 âr, och det firade vi med lunch pâ en jätteflashig restaurang. Jag har ätit grodlâr! Eller det blev en tugga och inget mer. Mamma Elisabeth förklarade smaken typ sâhär: "It's like chicken, but just a little fishier." HAHA. Det stämde faktiskt bra, men jag gillade inte riktigt grejen med att käka groda.

Jag har skrivit brev till famlijen och till L. Ska lägga pâ dem pâ lâdan idag tänkte jag. Och jag tycker det är jättekul att ni skriver kommentarer, fortsätt med det! Men jag har inte fâtt nâgon kommentar hemifrân familjen,
läser ni inte min blogg?? Pappa du fâr frâga brorsan hur man gör ;) Saknar er, PUSS OCH KRAM ! ♥

Kommentarer
Postat av: mormor

Pappa har nog inte haft tid än att läsa din blogg. Du verkar ha det riktigt skönt, vackert väder. Här är det nästan bara regn. Mamma mia var bra, både se- och hörbart. Många pussar från mormor o morfar.

2006-05-26 @ 18:16:12
Postat av: Tesa

Du ser ut att ha det riktigt skönt. Här hemma är det bara tråkigt väder och kallt. Du får sola och njuta åt mig också ;) Hoppas du trivs med familjen och allt.. Förresten, var det byrå du mena med "garderob, fast med lådor"? =) Pussa* / Tu prima en Suecia :)

2006-05-27 @ 14:03:19
Postat av: Erik

Tja Frida! Du verkar ha det bra där. Jag är i berlin nu, sista stoppet pa min resa. Pa tisdag aker jag hem igen. ha det nu sa bra! kram

2006-05-28 @ 20:40:26
Postat av: Yvonne o Nalle

Hej Frida!
Vad fint du verkar ha fått det. Förstår att det är mycket att lära med bilkörning och allt annat i ett
nytt land. Skönt att du kom iväg efter Elin och din bravad med väskan. Träffade din farfar förra veckan alltid lika glad och positiv en riktigt härlig farfar. Må så jätte gott och var rädd om dig. Kram Yvonne och Nalle

2006-05-29 @ 08:35:56
Postat av: Megrim

Tja! Du verkar ha det bra där nere, gör fint hus ju ;)
Lite små lyxigt med egen toa o grejjer! Är det skönt om dagarna i solen eller? hare fint och undvik att bli bestulen :)

2006-05-29 @ 13:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0