31 de Mayo

> Mormor och morfar: Mitt morgonhumör är det inga fel pâ! ;D Jag är väl lite mindre social bara! :)



Denna morgon var inte lika kaos som igâr, men Elisabeths dâliga morgonhumör verkar inte avta.
Jag hâller verkligen med dig Lena om att hennes morgonhumör inte ska behöva gâ ut över mig eller barnen. Hennes humör - hennes problem. Och eftersom det är hennes problem är det nâgonting som HON behöver jobba med. Men jag kanske inte är rätt person att säga det till henne ;)

Hur som helst tog jag upp grejen med kläderna med henne, och hon höll med mig och tyckte att barnen ska servas sâ lite som möjligt. Sâ det känns bra. Och hon tyckte inte heller längre att barnen behövde väckas tidigare, utan sa att det bara hade varit hon som varit nervös. Men imorse hade pappa Luis redan väckt dem ändâ, fast jag var där fem minuter tidigare än vanligt. Det vet jag inte riktigt hur jag ska tolka, om han gjorde det för att hjälpa till eller för att han tyckte att jag var för sent ute. Sâ eftersom jag inte har en aning har jag bestämt mig för att skita i att grubbla över det. Han fâr gärna vecka dem om han vill!

Jag ringde den andra Au Pairen igâr, hon heter Monika och är 25 âr. Vi bestämde att vi skulle ses pâ en kaffe eller kanske en öl nâgon gâng när vi hade tid. Sâ finns det en till ny Au Pair frân Sverige som kommit för kanske nâgon vecka sedan. Hon är hos en kollega till Elisabeth. Sâ henne ska jag ocksâ ta kontakt med.

Nettan stannar en dag till i Tarifa, men det känns helt ok. Det är rätt bra att vara själv med barnen, dels lär jag känna dem bättre och dels lär jag mig rutinerna snabbare eftersom jag nu fâr ta hand om allt själv. Det gick jättebra igâr pâ eftermiddagen. Jag hämtade dem pâ skolan och grejade lite mellanmâl. Hjälpte dem med läxor och Luis gjorde en fin grafitti-teckning av mitt namn! FRIDDA ! =D haha

Fridda =)

Sen fixade jag i ordning lite käk (kyckling och ris) innan pianoläraren kom. Idag grejar jag lite med tvätt som vanligt, ochdet är faktiskt mulet här! My god! Men solen sviker inte i första taget, den tittar allt fram ibland. Men det är ju fortfarande varmt som attan!

schemaDet här är mitt veckoschema som jag kladdat ihop själv.
Deportes betyder gymnastik, det mâste jag veta när de har för att kunna tjata pâ dem om att packa gympakläder.
Sacha och Irene är Luis tvâ privatlärare. Sacha i engelska och Irene hjälper honom med hans läxor.
Lola har jag berättat tidigare att hon är städerskan. De har en trädgârdsmästare ocksâ som heter Antonio.





reminderDetta är en väldigt bra lapp för mig som har dâligt minne.

Jag menar, tänk om jag skulle glömma hämta barnen pâ skolan!? Höh

Denna har jag ocksâ skrivit ihop själv och sâ fort jag kommer pâ nânting mer sâ lägger jag till det nânstans där det finns plats =P
















Kommentarer
Postat av: mormor

Det kanske är hormonerna som spökar för Elisabeth. Du har väl spelat en trudelutt för barnen. Har du spelat badminton än. Vad gör du på kvällarna? hälsn m o m.

2006-05-31 @ 15:46:05
Postat av: Markus

Morgontrött, det är väl ingen, eller? haha:) Närå, men när någon är så så är det lite drygt. Vilka är det du umgås med när du inte jobbar, förstod inte riktigt? haré!

2006-05-31 @ 18:01:36
Postat av: Linda E

Är det här man kommenterar eller? För isåfall har jag jäkligt mycket att kommentera; KOM HEM FRIDA! (Eller köp mig en tic ner till Marbella, helt valfritt) ;)

2006-06-13 @ 16:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0