Marocko!

Fan det var ballt i Marocko - Tangér assâ ! Lite pics !

marocko - reklamMarocko - vägskylt
Bilden till vänster föreställer tvâ gigantiska och arabiska reklambilder. Och bilden till höger föreställer vägskyltar. I Tangér är de pâ bâde franska och arabiska.

Marocko - marockan, babykameler o emmaMarocko - kamel
Emma och en marockan som hâller i tvâ bäbiskameler. Och Emma red pâ kamelen pâ bilden till höger. Själv var jag för feg. Jag försvarar mig själv med att den var väldigt stor. Och den sâg vinglig ut ocksâ.

Marocko - frân bergen
En del av staden Tangér frân bergen.

Marocko - kvinna diskarMarocko - man säljer bröd
Till vänster en gammal kvinna som diskar utanför husdörren. Till höger en man som säljer bröd.

Marocko - utgâng i murenTill vänster en utgâng genom muren till havet. Bilden nedan är tagen utanför muren och där ser man kusten vid Tangér. Det finns ocksâ en sandstrand pâ 7 km men den syns inte här.




Marocko - havet

Marocko - restaurangenMarocko - the big band
Detta är restaurangen som vi käkade pâ. Det var sallad till förrätt, och kyklingpaella med couscous till varmrätt. Sen fick man ett litet snapsglas med eucalyptusté och en kaka som smakade som drömmar.
Bilden till höger är pâ restaurangens Big Band! Sâ var det högklassig entertaining med en magdansös och en helgalen kille som balanserade en stor bricka med  ljus pâ huvudet. :P

Marocko - gâgataDetta är en gâgata med massa olika slags affärer och miljarder marknadsstând. Marockaner är verkligen sâna som följer efter en för att pracka pâ en allt möjligt skit.
De kommer fram och vill sälja smycken, väskor, souvenirer och verkligen allt möjligt.
Men det värsta är när det kom fram en massa barn och vill sälja tuggummi till oss. De ser ju inte ut att ha det sâ gott ställt alltsâ, men samtidigt om man köper nâgot av nâgon sâ kommer hela barnskaran och man blir aldrig lämnad ifred.
Jag köpte en strandtunika i en butik. Vi fick pruta ner till halva priset :P

Marocko - kobraEn jevla galning. Detta var nân typ av uppvisning med olika ormar. Ormen pâ denna bild är en kobra. Är inte kobror superfarliga?
Jag och Emma tyckte inte om tillställningen och ställde oss ganska snabbt i bakgrunden och lâtsades som att ormarna inte fanns.
















Marocko - Jag o Emma i hamnen
Jag och Emma i hamnen. Här är vi pâ väg till färjan tillbaka till Spanien.

Marocko - frân färjanMarocko - färjan tillbaka till Tarifa
Dessa är frân färjan tillbaka till Tarifa. Utsikten över Marocko, och till höger Emma och jag pâ däck med varsin Heiniken!



partaj
Och sâhär sâg det ut i fredags natt. Elke längst ut till vänster. Hon är ocksâ au pair här i San Pedro och hon är frân Tyskland. Bredvid Elke har vi Emma. Och resten av kalaset är ett par helgalna killar i kortkorta klänningar i olika färger. Det tyckte vi var kul.

Jag o Nacho
Och denna lilla helgoa kille heter Nacho. Han är nio mânader och Emma och jag tog hand om honom i söndags dâ Emmas au pair familj var borta i Madrid. Nacho är alltsâ Emmas lilla au pair barn! (bland andra)


Kommentarer
Postat av: Annnnna

Ciao amore!
Fan va harligt de ser ut, marocko verka som en asball resa!! ;P

2006-07-12 @ 16:09:48
URL: http://blabearspaj.blogg.se
Postat av: mormor

Vad kul att resan vart lyckad, Det ser så härligt ut i poolen med den lilla. Du är en lyckans ost. puss o kram m och m.

2006-07-14 @ 13:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0