Mot huvudstaden!

Ikväll bär det iväg till huvudstaden, jippi! Helgen ska nämligen spenderas med bästisen/barndomskompisen som är nyligen infyttad på söder i storstan. Har saknat henne otroligt mycket här hemma, så för att hon ska veta att hon verkligen är efterlängtad har jag kostat på mig att köpa henne en liten inflyttningspresent. Det blev en ugnsform från Kronhallen som är speciellt bra att grädda kladdkaka i. Något av en specialitet á la oss!

Klockan 18:59 går tåget från Degerfors station ända fram till Stockholms Central utan byten. Helskönt. Har garderat mig med en halv chokladkaka, mörk choklad såklart, en festis med jordgubb- och grapefruktsmak som jag aldrig tidigare testat och så har jag faktiskt lyckats komma över killens Ipod. Jä. Eftersom jag också är en riktig jävla korsords-kärring så ska jag nog plocka med mig några av alla de tidningar jag har påbörjat korsorden i. Eller alternativt en påbörjad Paulo Coelho-bok som inte riktigt föll mig i smaken. Men jag tror ändå jag ska ge den en chans.

Skrothögen till bil lyckades förresten chocka mig rejält genom att klara sig igenom besiktningen! Det kanske till och med är så att brorsan ändå har bilmek-talang, det är ju ändå han som slitit med den på verkstan.

Näe, nu är det hög tid för mig att dra mig hemåt från kneget. För nu är det helja! Och ja just det, vi skulle ju gå ut i kväll :)

Kommentarer
Postat av: ElinPelin

He ruh. snygg bloggich :P sthlm är allt bra de håller jag med om. min blogg - elinmej.blogg.se om du vill kolla

2006-03-16 @ 22:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0