Back home

Hemma och skittrött. Åter till verkligheten. Men jag ska inte klaga. Den här helgen har varit den roligaste på länge.

Ankomst ca 21.40 till Stockholms central i fredags och blev uppmött av E och C. Ååh vad härligt att se din feja igen! Glädjerus och kram och kram och kram! Så plötsligt satt vi på tunnelbanan hem till söder. Slänga in packningen, in i dusch, ut ur dusch, klä på, korka upp och utgång. Så var planen. Och det var väl så det gick till också. I stort sett. Frånsett att vi inte kom iväg förrän klockan passerat midnatt.

Det var en riktigt mobbad tunnelbanelinje vi till slut hamnade på (den blå mot Akalla som man hittar allra längst ner och längst bort i tunnelbanelabyrinten på T-centralen). Den tog oss i alla fall dit vi skulle, Vinterträdgården på Kungsholmen - ett helschysst popsnörehak. Efter mycket dansande, en rosaröd drink som smakade som den där hallon/lakrits-isglassen och en pommes frites-tallrik så var vi inte bara toktrötta utan också tillbaka i lägenheten. Och klockan var 04.30.
Lördagkvällen var i princip likadan, de största skillnaderna var öl, McChicken & Co och hemkomst ca 05.00. Här skulle jag vilja visa en bild från kvällen, gåsh jag var så hot! ;] Ska försöka kirra. Here it goes.

53341-4

Självklart hann vi också med shoppingen. Vi knallade runt lite grann på So-Fo och kollade småbutikerna, och de stora affärerna i city. Jag fyndade två tröjor för en, ett superfräscht Cheap Monday-linne och ett par skitsöta gammelrosa tygskor. Ena tröjan och linnet glömde jag förstås i Stockholm. Fan.

Hemkomt ca 21.30. Efter en lång och kall tågfärd kom min käre och efterlängtade fader och hämtade upp mig på Dfs station. Väl hemma passade det för jäkla bra med uppskurna grönsaker och nachochips att dippa i guacamole framför tv:n.. Men hur det var att gå upp i morse ska vi inte tala om =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0