Jag har sagt upp mig!

Och det är det bästa jag gjort på mycket mycket länge! Transcom - go to hell!

Det bästa med detta är att jag också har en anledning till varför. Jag kommer inte bli arbetslös och leva på mina föräldrar. Jag har nämligen blivit anställd som au pair åt en familj i Marbella, i södra Spanien. Och där ska jag bo i ett halvår, isn't that great! Plötsligt en dag så hände det, till och med två spanska familjer ville ha mig. Men jag valde den som bodde tillsammans med två barn i skolålder, fader är advokat och moder jobbar på mäklarfirma, de har pool och jag får tillgång till en egen au pair-bil.

Uppsägningstid i en månad, sen bär det iväg. Shit, jag som aldrig har flugit förut och nu ska jag flyga själv! Jag har skrivit en sju-jedrarns-packlista och jag måste fixa ett nytt pass för mitt gick ut för ett år sedan. Det är en massa grejer att fixa innan jag lämnar vårt gulblåa Sverige: ringa facket, kolla upp försäkring, greja autogiro, fira 2-årsdag med L, klippa mig och köpa degbrallor att ta med. Alla mina degbrallor är skitsunkiga med hål i överallt. Undra om jag ens har en stor resväska?




För första gången på väldigt länge är jag ledig en hel helg. Men jag har inte haft så mycket tid till att fira. Igårkväll tränades det med dansen hela fredagkvällen och idag har jag börjat dagen med att åka iväg på ytterliggare dansträning med M & B.

Nästa helg sätter vi nämligen upp en dansshow - He's all that i Bregårdsskolans aula klockan 15.00. It's all for free, kom och titta!


Kommentarer
Postat av: elin : D

Yeah Frida, I'm so proude of you. Försökte ringa tillbaka till dig igår men ingen mobil påslagen. men vi hörs imrogn, det ser ju jag de.. Go Frida!

2006-04-23 @ 00:08:40
Postat av: anne

vad ballt att du kommer iväg!

2006-04-23 @ 22:20:16
Postat av: Anna

Tja!!
Gud va kul. Antligen dra liksom. Och lamna kyla och lera for sol och bad, inte helt fel! Har du fatt mitt brev forresten skicka det for ngra dagar sen!
Du maste ju vara as pirrig jue :P
Synd att du drar innan jag hinner komma hem, men man kan val inte fa allt!! Alskar dig puss

2006-04-25 @ 13:16:27
URL: http://blabearspaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0