17-årige brollan

Igår fyllde lillebror 17. Enligt vår familje-födelsedags-tradition firas man med frukost på sängen bestående av glass - med maränger, chokladsås och strössel som tillbehör. Frukostbrickan är dekorerad med serpentiner och familjens paket. Tyvärr lyckades jag sabba gårdagens seremoni genom att vakna fem minuter innan jag var tvungen att åka till jobbet. "Ja må han leva" sjöngs i full speed och "Grattis-brorsan-det-där-är-ditt-paket-jag-måste-åka-till-jobbet-nu" var den hjärtliga gratulationen jag hann med. Och jag känner mig så dålig!

Under alla mina födelsedagar då jag har blivit uppvaktad av min käraste familj har jag legat vaken och väntat på att de ska komma och sjunga för mig. Jag har super-nyfiken alltid öppnat deras paket tillsammans med dem. Aldrig har de utsatt mig för någon form av sabotering av min födelsedagsmorgon. Aldrig!

Fast jag vet inte, brorsan kanske inte är lika känslig om familje-traditionerna som jag. Och jag ringde honom faktiskt senare på kvällen. I morgon ska vi i alla fall ha släktkalas, och då ska jag ta igen glassen som jag missade igår morse :)



Annars knegar jag på som vanligt, men vart FAN tog våren vägen?
Det brann i ett garage hos en granne 3 km bort i skogen igår kväll och två brandbilar var där. Idag när jag åkte förbi var det helt utbränt. Fire!
Kollade på Walk the line igår kväll med Z och L och den var jättebra. Halvtragisk och svart men väldigt bra. Längtar så satans mycket efter E i Sthlm och A i Italien. Men jag kan ringa till A:s italenska hemnummer för bara 50 öre/minuten med mitt Comviq Knock Out mobilabonnemang!
 
knock out

Kommentarer
Postat av: Lisasoder

Tjaah Frida! Klart jag har blogg! har stenkoll på din me :P

2006-04-08 @ 23:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0